19 Kasım 2014 Çarşamba

ILLUSTRASYON ÇİZİMLERİN FISILDADIKLARI

Özlem Devrim’in kaleminden resim sanatı

Kalem, kağıt, suluboya ve espri yeteneğimle oluşan karışıma biraz da sevgi kattığımda ortaya çıkan işlerin, çoğunlukla beğenildiğini farketmiştim yıllar önce. Hiç beceremediğimden olacak, yemek yapmaktan çok daha fazla sevdiğim resim yapmak isteğimi, yaşam döngüsünün dayattığı zorunluluklarla derin dondurucuya kaldırdığım pek çok dönemlerim oldu. Fakat, her bir yeni başlangıçta, kaldığım yerden devam edebileceğim kadar sıcacık bir arzuyla dopdolu olduğumu gördüm ve hep artan bir sevgi katarak resim çizmeye devam ettim, ediyorum.

Kimi zaman realist, kimi zaman arttırdığım espri oranı ile sürreal bir tona kaçan resimlerim kadar, çokluğu minimal çizgilerle anlattığım vinyetlerim de var çalışmalarımın arasında. Tarzları ne olursa olsun, hepsinin içinde mesajlarım saklı; kalem, kağıt ve boyanın somut varlıklarının ardında benim dünyam var.

Çizimlerimdeki konuların farklı çıkış noktaları var; kimi zaman anlık bir kıvılcımla, kimi zaman uzun birikimlerimi sentezleyerek çiziyorum. Örneğin vinyetler genellikle bu anlık kıvılcımların eseri olarak başlıyorlar; hızlı ve yoğun hamlelerle şekil verirken buluveriyorum kendimi. Resim 1’de kedim ile sarılmış, kaynaşmış bir vinyetim var. Sarmal hatlar ile anlatmak istediğim canlılar arasındaki özgür sevgidir. Suluboya resimlerim diğerlerine nazaran biraz daha fazla emek-yoğun işler. Örneğin Resim 2’de Anadolu Çini Sanatının temel motiflerinden biri olan balığı, abartılı formlarla ve özellikle renk dozları arttırılmış abartılı dokunuşlarla çizdim. Resim 3’de serbest el karakalem çizdiğim karga figürlerine, suluboyayı özgür bırakarak net ve basit renk lekeleri ile adeta bir derinlik verdim. Temalı illüstrasyonlarım ise yoğun mesaj yüklü resimler, anlattıkları gizli ya da aşikar inanılmaz hikayeleri var. Örneğin Resim 4’deki  Mirketler (meerkat), koloniler halinde yaşayan, sosyalleşme ve yardımlaşmada çok başarılı canlılar; sürekli yazdığım bir dergide yayınlanan “crowdsourcing” konulu yazımın temasına uygun olarak çizdiğim resimlerden sadece biri. Bu tarz çizgilerdeki  temel amacım, biomimicry konusuna dikkat çekebilmek. Resim 5 ise sürdürülebilir yaşam film festivali afişi için çizdiğim bir illüstrasyon; bu çizimde karanhindiba tohumlarının uçuşarak film festivali logosu kelebeğe dönüşünün hikayesi var. Resmin teması, cradle to cradle (beşikten beşiğe) felsefesindeki sürdürülebilirlik konusuna, yani atıksız bir yaşam döngüsüne gönderme yapıyor. 

Özlem Devrim Kimdir?

M.Ü. Endüstri Ürünleri Tasarımı mezunu Özlem Devrim, aynı okulda “Trendlerin ve Dönemsel Eğilimlerin Ürünleri Strüktürel Yapılarına Etkilerinin Kullanıcı Elektroniği Sektöründe İncelenmesi” konulu tezi ile yüksek lisans yaptı.

Özlem Devrim 17 yıldır endüstriyel tasarımcı olarak çalışıyor. Çeşitli üniversitelerin End.Tasarım Bölümlerinde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak çeşitli dersler verdi. Şubat 2010 ile Haziran 2011 tarihleri arasında ETMK İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanlığı yaptı. Birçok yarışma ile projede danışma kurulu ve jüri üyelikleri yaptı / yapıyor. Halen çalışmakta olduğu firmada, asli görevlerinin yanısıra “sanayi - üniversite işbirliği” projelerini yürütüyor. Profesyonel iş hayatının yanı sıra dergilere trend uzmanı olarak makaleler yazıyor.

Çizdiği resimler ile yazdığı makaleleri ve İstanbul’daki galerilerin sergileri ile ücretsiz etkinliklerini internet ortamında yayınlıyor. Trend uzmanlığı konusunda araştırdığı ve takip ettiği kaynakları da trendsSoul markası ile yayınlıyor.

Özlem Devrim
Endüstriyel Tasarımcı - Trend Uzmanı
www.ozlemdevrim.com